Oldalmenü
Szavazás
Melyik a kedvenc autó gyártód?
Amerika
Európa
Japán
Korea
KGST

Wartburg 353 Sport Cupé(1965)
 

wart353sportcoup.jpg (11896 byte) wart355.jpg (18821 byte) wart-yellow355.jpg (4301 byte) P3267047.jpg (20860 byte)

A Wartburg  353 végleges sorozat gyártásakor tervezték a kis sport autót. Az első képben látható autót soha nem gyártották le.  Az autónak nagyon jó aerodinamikai tulajdonságai voltak(Cx=0,28/0,32), de ezt a karosszériát sorozat gyártásban soha nem valósították meg. A 70-es években, egy másik hasonló prototípust készítettek Wartburg 355 néven. 1969-ben (2. 3.és 4. képek fent), készült coupè/hatchback három ajtóval, egy tipikus 70 évekbeli-stílus, funkcionális és modern. Az autót műanyag karosszériával gyártották le,Renault motorral.

http://www.autosoviet.altervista.org/wart355.jpgWartburg 355 Sport Cupé


Wartburg 360

Wartburg360-scoccaportante_WEB.jpg (24636 byte) WARTBURG610M1975.JPG (19003 byte) Wartburg61001.jpg (13508 byte) P3261831.jpg (35794 byte)

A 70-es években, új evolúciós  353-at akartak megvalósítani, de az autó sorozat gyártásba soha nem került. Az 360 típus (1.kép fent, 1973-74)Skodával való közös együttműködésben valósították meg, az alváz és a motor is uj fejlesztés volt. 1300cm3-es Skoda motor volt benne fronthajtással.Ennek az autónak az evolúciója volt a 610-es típus (2. és 3. kép) 1976-tól 1979-ig fejlesztették.Ezt a típust a tervek szerint két fajta motorral szerelték volna.A kisebb motor egy 1100 cm3-es Skoda motor lett volna,míg a nagyobbik egy 1300cm3-es Dacia motor.De a Kommunista kormány megtagadta, hogy pénzelje a projektet, és ezek az autók prototípusokként maradtak. Ugyanerre a sorsra jutott a saját fejlesztésü motoruk is.Több motort is fejlesztettek a típusokhoz.1957-ben egy négyhengeres,vízhütéses 1088cm3-es motort fejlesztettek ami 45 Le-t adott  volna le. 1968-ban terveztek,egy soros 1592cm3-es 80 Le-s motort is. 1982-ben még terveztek egy 1191cm3-es 60 Le-s motort. Ezeket a motorokat azért is tervezték hogy váltsa fel az öreg és füstös kétütemű motorokat. De a remény egy újabb-korszerübb és tisztább négy ütemű motor fejlesztésére, illúzió maradt,és a KGST-ben lélegezték az olaj/üzemanyag-keverék szagát.
 

http://www.autosoviet.altervista.org/Wartburg360-scoccaportante_WEB.jpgWartburg 360

http://www.autosoviet.altervista.org/WARTBURG610M1975.JPGWartburg 610


Wartburg P-760


 

Wartburg760_WEB.jpg (5033 byte) wart-p760.jpg (9287 byte) Wart760.jpg (5480 byte) P3267047ii.jpg (25584 byte)

Egy másik sikertelen projekt volt a Wartburg P-760 .Az Autónak "Hängebauchschweinnak" (pocakos disznónak )csufolták.Skodával közös fejlkesztés volt 1971-72-ben. Ennek az autónak egy 1100 cm3-es motortja és egy nagyon modern kombi karosszériája volt. Ez az autó volt a késöbbi Skoda Favorit prototípusa.Lényegében a Skoda Favorit kisérleti változata! A német Wartburg verzióját soha nem termelték, de a Cseh Skoda a P-760 tovább fejlesztése volt.

Wartburg P-760

Diavetítő

Kapcsolat:         

   Webcím:            www.keletiblokk.mlap.hu
Szerkesztő:      Dezső József (Jocivan)
Email.:                dezsojoci@freemail.hu