Oldalmenü
Szavazás
Melyik a kedvenc autó gyártód?
Amerika
Európa
Japán
Korea
KGST

Uaz  Története,típusai.

A gyár az 1941 oktoberében történt Zis művek részeinek áthelyezésével jött létre , elöször rossz körülmények között folyt a gyártás, majd 1943-ban saját gyártócsarnokok épültek.
Ezután következő időszakokban a GAZ AA, és a GAZ 69 készűlt.1954 után a gyártás könnyű terepképes haszonjármüvekre szükült.
1947-ben az 1,5 tonnás GAZ AA gyártása Uljanovsk-ba települt át, gyártása 1950-ig folyt.
Ezt követte a GAZ 69 (ponyvás,nyitott terepjáró) gyártásának átvétele, majd a GAZ69A(1954) gyártásának az átvétele.
Ezekből a típusok-ból fejlesztették ki 1958-ban UAZ-450(dobozos), és UAZ-450 A(betegszálító), illetve UAZ-450 D(platós).
Ezen összkerék hajtású járművek mellett 1962-től készültek a 4*2-es variánsok az UAZ-451M, és az UAZ-451DM.
A 450-es sorozat 1965-ben találta meg utódját az UAZ-452(dobozos),UAZ-452A, és UAZ-452D(platós) személyében.
1968-ban jött a kiszbusz variáns UAZ-452W.1972-ben kifutott a gaz69-es gyártása,az UAZ-469 váltotta le.


UAZ-31512
UAZ-31512(az ugynevezett komandirsky, avagy parancsnoki UAZ)Személyszálító, öszkerék meghajtású gépjármű, ponyva tetővel.Akcióban tesztelve(hadsereg, szegényes körülmények),92 lóerős motor, 4 ajtós strapabíró kocsiszekrény.Különböző vátozatokban készül standard, vagy komfortos ulések, stb.Ugynevezett "katonai" tengelyel(?) van ellátva.

UAZ-31514
Komfortos utazás igényével készített terepjáró.Alapváltozatában megtalálhatók a komfortos állítható ülések, kenguru rács, stb.Rendelhető belöle puritánabb kivitel is. De kérhető rádios-magnóval, stb.Készül belöle "super deluxe" kivitel is(31519-080).


UAZ-3153
Az új UAZ-3153, az UAZ-31514-re épül, a karoszériát 2760mm-re mehoszabítva, 98-lóerös motorral szerelve.Az üzemanyag fogyasztás lecsökkent, és az utasok szállítható száma megnövekedett(9 személy).


UAZ-3159
UAZ-3159 uj öszkerék meghajtásos teher-személy szállító UAZ-3153(strech deluxe)-as alapokon.Szélesebb keréktávolsaggal(1600mm), és 300mm-es talaj-kocsiszekrény távolsággal,köszönhetően a tengely csökkentésének, elöször kombinálva tekercsrugó elsö, és a "small-leaf" hátsó felfüggesztéssel.Így nővekedett a terep képesség, stabilítás, mozgás egyenlettesége tetszőleges burkolatú úton.Ezenkívül található a kocsiban hidraulikus kormányzás rásegítő, 5 sebességes váltó, stb.Új generációs 16 szelepes motorral készül(ZMZ-409) Belső rész radikálisan megváltozott.A rádiósmangó, és a hangrendszer a standard helyekre lett telepítve.
UAZ-3160
UAZ-3160 egy teher-személy szálító öszkerék meghajtásos jármű.A gyártásban lévő UAZ-ok tól különbözik a nagyobb komfort, technika, gazdaságosság területén. Minőségi festés, modern fényszórok, kengurú rács,ajtó küszöb, radiál gumik, jó kilátás, modern müszerfal, teljes belső kárpitozás, állítható szögű kormány, modern ülések fej támlával(vezetőnek és az utasoknak).A hátsó tripla ülés visszahajtható, hogy nagyobb teret lehessen elérni a rakománynak.Illetve hálóhelyé lehet alakítani az első ulésekkel együtt. Az UAZ-3160 5 ajtós, 7üléses kombi.
A benzin üzemű motorokat Zavolzhsky Motorny Zavod és a Volzhskiye Motory szállítja.
UAZ-31601 jármű: 2.9 literes carburatoros 115 lóerős (UMZ-421.10 engine model)
UAZ-31602 jármű: 2.7 liter micro-processoros üzemanyag befecskendezésű rendszer, 132.6 lóerő (ZMZ-4092.10 engine model)
UAZ-31605 jármű: 2.9 liter microprocessoros üzemanyag befecskendezésű rendszer, 119 loerő (UMZ-4213.10 engine model)
UAZ-31604 jármű: Italian VM Motori Diesel motor (106 lóerő, 2.6 liter löket-térfogat).

UAZ-3162
Az UAZ-3162 az UAZ-3160-tól abban különbözik hogy 2760-ra lett növelve az alváz, megnőt a teher befogadó képesség, és a szálítható személyek száma.Megnőt a stabilítás, és a mozgás egyenletessége.
Megnövelt méreteknek köszönhetően nőt az utastér mérete, és a komfort.Megnőt az oldalsó ajtó mérete, megváltozott a hátsó tripla ülés szerelése, hogy könnyebb legyen az utasok ki-be szálása.Az első ülések hosszában állíthatók, illetve a derék, és a dölésszög állítható.A hátsó ulés sor ülés lehajtható, rakomány szálításához
Az első, és hátsó ülések lehajtva alvó helyé alakíthatók.Plusz utasok szállításár esetlegesen két hosszírányban lehajthaó ülés használható, a hátsó részben, amik a far felöli ajtón közelíthetők meg.
Az autó szerelhető az UAZ-3160-as család összes motorjával, eddig a benzines verziókal kerültek(kerülnek) szerelésre.10 fokozatú erőátvitel.Rengeteg alapfeszerelés, füthető ablak, szervó kormány, stb.
UAZ-3165
Az új családja a könyű sulyú jármüveknek váltaná le UAZ-3741-es családot.A család a jelenleg gyártott Uaz járművektől magasabb kényelmi szintben ,javított technikai-economiai szintben különbözik. Megfelel a biztonsági követelményeknek.Az alap UAZ-3165 -es a családból 6-9 személy szállítására alkalmas. Radiál gumik, szögben állítható kormány, modern ülések fejtámasszal.Modern belső különösen atraktív lehet azoknak akik sokat utaznak. Mivel könnyen kialakítható fekvöhely, vagy árú számára hely.A vezető és mellette lévő ülés álítható hossz-kereszt irányba , illetve a deréknál.A család több tagból áll, ezek: univerzális személy-teher szállító 6-9 üléssel, személyszállító magasabb kényelmi szinetel, furgon alacsony tetővel, teherautó, teherautó nagyobb fülkével, speciális jámű magasabb tetővel: mentő, kisteherautó, busz 12 üléssel. Még nincs gyártásban




UAZ-3303
Az UAZ-3303 egy platós teher szálító jármű, oroszország utjain tesztelve, elnyühetetlen, és elpusztíthatatlan.2.445 literes motorrát(92 lóerő) gyártja a Zavolzhsky Motorny Zavod (ZMZ-402), illetve Volzhskiye Motory (UMZ-4178).Fém fülke, két ülés, két ajtó, levehető motorháztető.

UAZ-39095
Az UAZ-39095 egy teher autó, 2 ülésel, és egy kihajtható hálóhellyel.A plató 950kg tehert bír el.
A motor 98 lóerős, 1-1,5 literrel csökentett fogyasztással.Kettő darab üzemanyag tartály egyenként 56 literes
Az új kabin jóbb zajszigeteléssel,szelöző nyilással(?), állítható fejtámlás üléssel rendelkezik.
Ezenkévül még a müszerfal fejlödött, és az ajtók kárpitozzásal lettek ellátva. Széles szinskála, és kengurú rács jellemzi még az autót.
UAZ-3741
UAZ-3741(37419) egy 4 kerék meghajtásos teher szállító jármű.850kg teher szálítására képes
2 emeberel egyetemben.A jármű benzines motorokkal kerül szerelésre:
2.445 literes (92 lóerős) Zavolzhsky Motorny Zavod (ZMZ-402) vagy Volzhskiye Motory (UMZ-4178) által készített
2.89 literes (98 lóerős) - UMZ-4218 Volzhskiye Motory által készített.
UAZ-3909

UAZ-3909 egy speciális személy-teher szálító jármű.Fő előnye a járműnek az univerzalítás: a vezető, 6 utas és 450kg teher egy fülkében(az utas fülke szét van választva a tehertől, egy ablakkal elátott fallal)együtt.Az erős futés, és más formai sajátoságok teszik az UAZ-3909 -et nemcsak megbizható partnernek a munkában.Szintén potolhatatlan társ vadászatok, halászatok, alkalmával vagy egyszerüen a nyilt terepen.
A járművet benzin motorokkal szerelik:
2.445 literes (92 lóerős) Zavolzhsky Motorny Zavod (ZMZ-402) vagy Volzhskiye Motory (UMZ-4178) által készített
2.89 literes (98 lóerős) - UMZ-4218 Volzhskiye Motory által készített.

UAZ-39094

UAZ-39094 egy teherautó 5 ülésses fülkével. 10 cm-el alacsonyabb(?) platóval ,fa borítáassal, levehető kerettel, 3 oldalon felhajtható ponyvával. Egy pár dupla felhajta ülés.
A jármű egy új, erősebb, hatásosabb 98 lóerős motoral van ellátva.Az alap UAZ-3303 -al összehasonlítva jobb a terhelhetősége, a stabilítása, egyenletesebb a mozgáas.UAZ-39094 comfortosabb( állítható ulések , új kormány, fejlesztett belső, erösebb fűtés, fejlesztett müszerfal, ajtó és oldal kárpitozás, jobb zaj elnyelés). Modernebb kinézet(kengurú rács, széles szinskála ,stb.)
UAZ-39625

Speciális teher-személy szállító jármű a 39625.Belső térben bupla felhajtható ülések találhatók. Technikai karakterisztikájában, belső és külső kinézetében megegyezik a tradicionális mentőverzióval. UAZ-39625 univerzális teher-személy szállító jármű, 9 személy ,vagy annak megfelelő tehert szállíthat. A járművet benzin motorokkal szerelik:
2.445 literes (92 lóerős) Zavolzhsky Motorny Zavod (ZMZ-402) vagy Volzhskiye Motory (UMZ-4178) által készített
2.89 literes (98 lóerős) - UMZ-4218 Volzhskiye Motory által készített.
UAZ-2206
Minibusz, illetve Cross-Country jármű.Személy szállító(teher ha szükség van rá). Fém test,6-10 variálható ülés szám, tolóajtó, kengurú rács. Az új alap minibusz 2.89-literes motorral kerül forgalomba.Az új motornak 3-4 szer kevesebb olajra van szüksége, illetve 1.5 literrel csökkent az üzemanyag fogyasztás ,98 lóerős(UAZ-22069).

UAZ-3962
Az öszkerékmeghajtású mentőautó UAZ-3962 (39629) betegszállításra, és esetlegesen mint elsősegély nyujtó eszköz, ill betegek, sérültek evakuálására használható, városban, és vidéken.A belső tér ketté van választva vezető, ill. orvosi fulkévé.UAZ-3962 nem csak az egézségügyben használható. Az elválasztó falon eltolható üveg ablak található. Fülkében lehajtható üllések, stb. található.Átalakítható személy-teher szállítóvá, 9 személy vagy megegyező sulyú rakomány szállítására alkalmas.A jármű puha kárpitozással, és vezető,utas, kisérő személy számára komfortos ülésekkel készül.
járművet benzin motorokkal szerelik:
2.445 literes (92 lóerős) Zavolzhsky Motorny Zavod (ZMZ-402) vagy Volzhskiye Motory (UMZ-4178) által készített
2.89 literes (98 lóerős) - UMZ-4218 Volzhskiye Motory által készített.

UAZ-2362

UAZ-2362 az UAZ-3160 hoszított vázára épül(3000mm). 5 üléses, fém, négy ajtós a kocsitest. A kényelmi szint, és a belső kialakítás hsonló UAZ-3160 és UAZ-3162 höz. A vezető és a mellette lévő utas ülése hossz-kereszt irányba állítható , illetve deréknál is állítható. A jármű szerelhető lessz az UAZ-3160 és UAZ-3162 -es motorjaival. Lehetséges a jáművet plató nálkül gyártani speciális célokra.
Jellemzöi:

 

  • ködfényszoró
  •  

  • 5 sebességes váltó
  •  

  • szögben állítható kormány
  •  

  • központi zár
  •  

  • 16 colos kereke, radiál gumikkal
  •  

  • elöl tárcsa, hátul dobfék
  •  

  • ....sokminden
    Még nincs gyártásban
    UAZ-3150




    Még nincs gyártásban
    UAZ-3163(Patriot)

    "Csekély orosz tudásommal anyit még megtudtam az új 3162-esről, hogy 4 hengeres 2.7-es vagy 2.8-as benzinmotorral fogják majd felszerelni, ami kb 138 lóerős lesz, és a végsebessége 150 km/h lesz. 9 személyes. Tervezik majd a későbbiekben V6- os motorral is , aminek brutálisak lesznek a menettulajdonságai. Ez utóbbit az Iveco fogja gyártani. Az összeszerelés megkezdésének időpontja még nincs kijelölve. Az adatokban előfordulhat némi pontatlanság, mertnem tudok jól oroszul."forrás: Kersity Antal


  • Forrás: www.tar.hu/uaz/

    Diavetítő

    Kapcsolat:         

       Webcím:            www.keletiblokk.mlap.hu
    Szerkesztő:      Dezső József (Jocivan)
    Email.:                dezsojoci@freemail.hu