Oldalmenü
Szavazás
Melyik a kedvenc autó gyártód?
Amerika
Európa
Japán
Korea
KGST

Barkas 

A Wikipédiából, a szabad enciklopédiából.

 
Egy Barkas az IFA 2006-on (Eastern European Classic Car Show), Stanford Hallban (Anglia)

A Barkas egy keletnémet kisbusz- illetve kisebb szállítójárműgyártó vállalat volt a mai Chemnitzben (akkor Karl-Marx-Stadt). A vállalat az 1961-ben államosított Framo teherautógyár utódaként alakult Karl-Marx-Stadtban. A gyártás 1961-től 1991-ig tartott, a rendszerváltás után, számos kelet-európai autógyárhoz hasonlóan, nem tudta felvenni a versenyt a nyugati cégekkel, és felvásárló híján csődbe ment.

A Barkas legismertebb típusa, a B1000-es 1962-ben, a lipcsei vásáron mutatkozott be először. A gépekbe egészen 1989-ig kétütemű Wartburg motor került, majd 1989-től 1991-ig, a cég megszűnéséig, 1.3-as VW motorral szerelték fel a járműveket. (Utóbbiak a B1000/1 jelzést kapták). Összesen 175 740 B1000-es és 1 961 B1000/1-es készült a gyár 30 éves működése alatt. Még Egyiptomba is eljutottak a mikrobuszként, zárt áruszállítóként és kétüléses kisteherautó változatban gyártott járművek. Hazánkban a Magyar Posta használt nagyon sok Barkast, egészen az 1990-es évek elejéig a legelterjedtebb postai szállítóautó volt.

Forrás: wikipedia

Diavetítő

Kapcsolat:         

   Webcím:            www.keletiblokk.mlap.hu
Szerkesztő:      Dezső József (Jocivan)
Email.:                dezsojoci@freemail.hu