Oldalmenü
Szavazás
Melyik a kedvenc autó gyártód?
Amerika
Európa
Japán
Korea
KGST

Jawa Czetka
(Fordítás a google fordítóval az, Angol wikipedia szabad enciklopédiából)

From Wikipedia, the free encyclopedia A Wikipédiából, a szabad enciklopédia
Jump to: navigation , search Ugrás: navigáció , keresés
Jawa 353 250cc 1958 Jawa 353 250 1958

Jawa is a motorcycle manufacturer in the Czech republic , formerly Czechoslovakia . Jawa egy motorkerékpár-gyártó a Cseh Köztársaság , korábban Csehszlovákia . The name was created after its founder, Frantisek Janeček, bought the motorcycle division of Wanderer in 1929 (for their new 500 cc motorcycle engine), by concatenating the first letters of Ja neček and Wa nderer. A név után hozták létre az alapító, Frantisek Janeček vásárolta meg a motorkerékpár részlege Wanderer 1929-ben (az új 500 cc motorkerékpár-motor), a összefűző első betűit Ja neček és Wa nderer. The company is still active today. [ 1 ] A cég továbbra is aktív ma. [1]

Jawa is pronounced (roughly) "Yava". Jawa ejtik (kb) "Yava".

Contents Tartalom

[hide]

[ edit ] History [ szerkesztés ] Története

[ edit ] First model [ szerkesztés ] Az első modell

The first model was introduced on October 23, 1929. Az első modellt vezették be október 23-án 1929. This was a 500 cc 4-cycle engine with 12 kW of power (18 hp) and fuel consumption of 6 liters per 100 km. Ez egy 500 cm 4-ütemű motor 12 kW teljesítmény (18 LE) és az üzemanyag-fogyasztás 6 liter/100 km. Although priced highly, through the first years (and several constructional fixes) this motorcycle was successful and was considered reliable. Bár az ára magas, át az első évben (és több szerkezeti javítások), a motorkerékpár sikeres volt, és tartották megbízhatónak.

[ edit ] Second model [ szerkesztés ] A második modell

Due to the economic recession of the early 1930 a cheaper and simpler motorcycle was needed. Miatt a gazdasági recesszió a korai 1930 olcsóbb és egyszerűbb motorkerékpár volt szükség. Year 1932 marked the introduction of Jawa 175, with its 3.6 kW engine. Évben 1.932 jelentette bevezetése Jawa 175, a maga 3,6 kW-os motor. This light (70 kg) machine was capable of speeds up to 80 km/h and fuel consumption of 3.5 liters per 100 km. Ez a könnyű (70 kg) gép volt képes sebesség legfeljebb 80 km / h és üzemanyag-fogyasztása 3,5 liter 100 kilométerenként. The first year of production was an immediate success, selling over 3000 of the Jawa 175, almost three times the number of the 500 cc model over three years of production. Az első évben a termelés azonnali sikert aratott, több mint 3000 a Jawa 175, közel háromszor annyi a 500 cm modell három év alatt a termelés. The production of this model was finally stopped 1946. A termelés modell végül megállt 1946. In 1938 Jawa was the first to offer test rides during exhibition show. 1938-ban Jawa volt az első ajánlatot teszt túrák során kiállításon mutatják. This test motorcycle was a custom Jawa 175 equipped with dual handlebars, second pair being in the back for the instructor. Ez a teszt motorkerékpár volt szokás Jawa 175 ellátott kettős kormány, a második pár, hogy a hátán az oktató. Over the years total of 27,535 units of the Jawa 175 were built. Az évek során összesen 27.535 egység a Jawa 175 épültek.

[ edit ] Jawa Automobiles [ szerkesztés ] Jawa Automobiles

Jawa Minor Jawa Minor

In 1934 Jawa introduced its first car, the Jawa 700, which was DKW-based. 1934-ben a Jawa be az első autó, a Jawa 700, amely DKW-alapú. In 1937, the modified Jawa 600 Minor was introduced. 1937-ben, a módosított Jawa 600 Minor vezették be. Production continued in limited numbers throughout WWII, and some were assembled in the immediate postwar period. Termelés továbbra is korlátozott számban az egész második világháború, és néhányat össze a közvetlen háború utáni időszakban.

[ edit ] World war II period [ szerkesztés ] A második világháború időszak

[ edit ] Post War development [ szerkesztés ] Háború utáni fejlődés

In 1946 Jawa introduced a 250cc two stroke single with dual exhausts which became a widespread utility motorcycle around the world, especially in countries allied to the communist block. 1946-ban bevezette a Jawa 250 köbcentis kétütemű egyetlen dupla kipufogók vált a széles körben elterjedt típus motorkerékpár világszerte, különösen azokban az országokban rokon a kommunista blokk. Replicas of this original are produced in Chang Jiang Motorworks in China in the 21st century. Másolatai ez az eredeti termelnek Chang Jiang Motorworks a Kínában a 21. században. A 350cc twin cylinder two stroke motorcycle was exported around the world and sold under numerous other brand names as well, including the Eaton's brand of Eaton's Road King , and a large single cylinder motorcycle was sold in the 1960s by Sears of Canada . A 350cc kéthengeres kétütemű motorkerékpár vitték szerte a világon értékesített számos egyéb márkanevekre is, beleértve az Eaton gyártmányú Eaton's Road King , és a nagy egyhengeres motor került értékesítésre a 1960-as években a Sears Kanada . The CZ brand of motorcycle was merged with Jawa by the socialist economic planners after the Communist victory in 1948 . A CZ gyártmányú motorkerékpár összeolvadt a Jawa a szocialista gazdasági tervezők után a kommunista győzelem 1948-ban . CZ also made street motorcycles but was more well known for their motocross and enduro models. ISDT models for trials and enduro were produced under the Jawa and CZ nameplates. CZ is utcai motor, de több volt ismert a motocross és enduro modelleket. ISDT modellek kipróbálására és enduro állítottak elő a Jawa CZ és névtáblák.

[ edit ] Mopeds [ szerkesztés ] Robogók

Jawa made a variety of two-stroke mopeds , and was one of the first companies to include electronic ignition on their mopeds. Jawa tett számos kétütemű mopedek , és egyike volt az első cégek közé tartozik az elektronikus gyújtás saját segédmotoros kerékpárok. Unfortunately, this "Tranizmo" unit was prone to failure. Sajnos, ez a "Tranizmo" egység volt, hajlamos a kudarc. Jawa mopeds now have a fairly poor reputation, due to the difficulty of getting replacement parts, and the high failure rate of the "Tranizmo" unit. Jawa mopedek most meglehetősen rossz hírneve miatt a nehéz szerzés pótalkatrészek, valamint a magas hibaszázalék az "Tranizmo" egység.

For more information on Jawa mopeds , see babetta . További információk a Jawa mopedek , lásd a Babetta .

[ edit ] Jawa in India [ szerkesztés ] Jawa Indiában

Jawa motorcycles were introduced in India in the late 50's and they have a cult following to this present day. Jawa motorkerékpárok vezették be Indiában a késő 50-es, és nekik van egy kultusz követően, hogy a mai napig. Production was also carried out directly in India by Ideal Jawa based out of Mysore . Termelést végeztek közvetlenül Indiából Ideal Jawa alapján ki Mysore . The Jawa 250cc models , yezdi 250cc models , the Twin 350 and Monarch models are driven to this day in various parts of the country. A Jawa 250 köbcentis modellek, yezdi 250cc modellek, a Twin 350 és Monarch modellek által vezérelt, hogy ezen a napon különböző részein az ország. The Jawa bikes with fuel tank paddings and ignition systems on the fuel tank are now collectors items. A Jawa motorok az üzemanyag-tartály paddings és gyújtószerkezetek a tüzelőanyag-tartály most gyűjteménydarabok. Jawa motorcycles also used the brand Yezdi meaning "going or running" . Jawa motorkerékpárok is használják a márka Yezdi jelentése "lesz vagy futás".

[ edit ] Racing [

Diavetítő

Kapcsolat:         

   Webcím:            www.keletiblokk.mlap.hu
Szerkesztő:      Dezső József (Jocivan)
Email.:                dezsojoci@freemail.hu